CodingMarmot

Export and basic copy-paste

2015-10-27 Development
Hi!

We all agree that it has been really frustrating for builders not to be able to keep constructions from a previous version in the latest release.
That’s why I worked on a basic and temporary solution to enable you to export constructions from one version of the game to another.

It’s only a first iteration, and it’s not really user friendly yet, but it has the advantage of also enabling you to copy and paste constructions!
The basic idea is that in creative mode, you have “blueprints” which enable you to copy a volume of the world. This blueprint can then be used to paste the copied model wherever you want. You also have the possibility to make rotations and symmetries when placing the model in the world!
The copied model is instantly saved on disk. You just need to copy the created file(s) in the “Blueprints” subfolder (you need to create it if it doesn’t exist) of another universe’s save folder to export them. The target universe must have been created with the same or a higher version of the game.

Here is an example where I build a table, copy and paste really basic chairs, and finally make a symmetry of the table and chairs. You can activate subtitles to see comments.


Key bindings used in the video:
  • R, T or Y: rotates the blocks or models. For example, the R key rotates the block or model around the gravity axis.
  • ALT + R, T or Y: makes a symmetry using a plan which is perpendicular to the rotation axis of the R, T and Y keys. For example, ALT + R switches the top and bottom of your model.
  • ALT + mouse wheel: selects the shape of the block or, for an empty blueprint, defines the distance of the ghost block used to define the volume to copy.


More information on the following post: Details on copy-paste and export

CodingMarmot

Comments
Denki Posts: 4 Registration: 2014-06-09 Popularity: 2
Je pense que ce concept pourrais être très intéressant à intégrer dans le jeu de base.
Exemple: un atelier de craft avancé où l'on peu uniquement utiliser des plan que l'on a préalablement enregistré, dans la parti ou dans un créateur.

Le créateur serais un module, du jeu, qui nous permettrai d’intégré des objets que l'on a créés hors ou en partie. Le module serai assez simple d'utilisation, via un inventaire de forme et des indices de matières qui seront utilisé ultérieurement par l'atelier.

Puis en jeu, via l'atelier spécial. On choisi les composants que l'on veux utiliser en associant indice de matière et matière afin de réalisé notre notre création. Cela nous permettrais dans un second temps de changé les matières, tout en gardant la même architecture. Puis elle serait stockée dans l'inventaire sous un logo lambda de création personnel et serais désignée par le nom que l'on lui auras assigné.

Une des problématique serais :
Je possède une création nommé x je veux en nommé une seconde x si les deux se nome x sa poseras problème. On peu toujours modifier le nom en faisant une incrémentation à la fin ou refuser tout simplement que deux objet différent ce nome de la même maniéré.


Enfin, là! Je m’emballe peut-être un peu ^^'

Franchement les gars pour moi c'est un super concept que vous nous avez pondu là!
#12 2015-11-07
Modified by Denki on 2015-11-07.
InReal4D Posts: 1 Registration: 2015-07-27
N'ayant plus de nouvelles du jeu sur Steam, je vois que le jeu a changé de nom !

Encore heureusement que je ne dois pas repayer ! :D
#11 2015-10-31
cyberjasse Registration: 2014-08-03
Plus je construis, plus je me rend compte de toute les petites choses que je peux copier-coller, plus je l'utilise.
#10 2015-10-30
Aldrich-Sky Posts: 16 Registration: 2014-06-02
This looks great :D
#9 2015-10-28
Dummhamer Posts: 22 Registration: 2014-04-24
it's needful opportunity. Thank's)
#8 2015-10-27
cyberjasse Registration: 2014-08-03
@Kirby il le sera certainement ! Te rappelles tu du maître de métier jack the builder ? Il est sensé t'aider dans les constructions. Ce sera certainement un PNJ qui te vendra des plans vierges et des structures à poser toi-même et peut-être même tes constructions à condition que tu lui donnes les matériaux.
#7 2015-10-27
Kirby Posts: 100 Registration: 2014-04-24 Popularity: 24
@Cyberjasse : merci !

J'imagine que cette fonction ne sera pas dans le mod scénario ? ou peut on espérer qu'on puisse l'avoir plus tard comme une capacité ou avec un équipement ?
#6 2015-10-27
cyberjasse Registration: 2014-08-03
@Kirby si tu copies du vide, ça n'est pas si grave car lorsque tu colles une constructions, les blocs qui étaient déjà là avant ne disparaissent pas.

Et j'ai testé sur un grosse construction et je peux te dire que tu peux copier des structures vraiment grandes et avec quasi pas de lag ! (mais je dois encore la terminer avant de publier)
#5 2015-10-27
Kirby Posts: 100 Registration: 2014-04-24 Popularity: 24
Excellent !!! super fonctionnalité, et qui à l'aire assez simple à utiliser !

Peut-on dépasser les 16 blocs ?

Et quand on copie, si la sélection dépasse, est-ce que les blocs vides sont copiés ?

ps edit : Super vidéo ! rapide et claire, je conseil a tous d'activer les commentaires (le petit bouton CC en bas a droite de la vidéo).
#4 2015-10-27
Modified by Kirby on 2015-10-27.
cyberjasse Registration: 2014-08-03
Dans la prochaine version qui va arriver, vous pourrez renommez vos fichiers p3b comme vous voulez. Ce sera bien plus simple pour l'import.
#3 2015-10-27
Show Older Comments

Please confirm the comment deletion

Are you sure you want to delete this comment (this operation cannot be undone) ?
CancelOK
Close We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.
By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. Click here for more information about cookies.

Altalus

Send a friend request to

Send Request Cancel
Close

Do you really want to report this nickname () as abusive?

An error occured...Please retry or contact us to solve the problem

Thank you for accepting the forum terms of use.
You now have access to all the forum features (including creating new topics and messages)".

Modify Delete Subscribe to the Stellar Overload news RSS feed
Cancel Submit