Neom

EA5 - On the way to Istara!

2017-09-13 General
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A new version of Stellar Overload has been released!

The 3 new main features are:
  • Next chapter of the story: a part of planet Istara journey (new dungeons, new boss ...)
  • Craft upgrade, with new material, new recipes, and the possibility to craft basics items without any station
  • Player progression mechanisms upgrade, in story mode, that demands more crafting to players


Other new features:
  • Steam dedicated server
  • New items like craft station, chests ...
  • Levels suppression: now, a block is either breakable or unbreakable
  • Add in codex: recipes, craft station, resources and other items linked to craft


You can find the full patch note here.

As always, do not hesitate to give us all your feedbacks!

PS: you will see that some translations are missing (German and Portuguese). Indeed we didn't have the time to send the files to our partner for this release. We will update them as soon as possible. We are sorry for the inconvenience.
Comments
NeoM Posts: 1187 Registration: 2014-04-04
Well received ;)

For now, we are on a "planetary system" generation.
The universe generation will be for the future, as it induces lot more complexity to make it interesting to play into.
#38 2017-10-10
patcotts Posts: 9 Registration: 2014-06-02
The one question I've had for the longest time is about generating the universe eventually. Do you guys still plan on doing so? If not then maybe having a static set of planets, and solar systems is the way to go. Not to mention other projects, and I'm sure you guys have heard of it, but Star Citizen. Instead of generating an entire universe, they've made planets with what they call procedurally-assisted generation. Though this isn't my point. The point is maybe you could refocus your efforts to make multiple higher quality star systems, rather then just random gen an entire universe.

I don't know how this will be received by you guys, but I hope you do take it into consideration, because all I want is to see this game succeed. No matter what that means.
#37 2017-09-22
cyberjasse Registration: 2014-08-03
@GecKoala Ah bon y a une quête sur ça ? Ah zut alors
#36 2017-09-18
GecKoala Posts: 4 Registration: 2016-02-24
@cyberjasse J'ai été sur The Cube, c'est vrai que c'est drôle à faire, mais malheureusement il n'y a pas d'objectif à long / moyen terme.
Merci pour la réponse concernant le swapper, dommage je voulais boucler toutes les quêtes ^^
#35 2017-09-18
cyberjasse Registration: 2014-08-03
@GecKoala Si tu veux vraiment mettre à épreuve tes talents de build pour te protéger des menaces, essaie de construire une forteresse sur la planète "The kube" , une planète entièrement faite de arkuloïdes agressifs. Si tu ne construit pas de forteresse assez rapidement, tu ne seras jamais tranquil.
Mais sinon j'aimerais aussi vraiment devoir être obliger d'errer sur des planètes où il faudra construire des structures stratégiques pour survivre.

Le bug de la recette de swapper est un bug connu, oui.
#34 2017-09-18
GecKoala Posts: 4 Registration: 2016-02-24
Petite question, suis-je le seul à ne pas pouvoir ramasser la recette du Swapper ? Il me semble que c'est un bug :/
#33 2017-09-18
chien au cube Posts: 73 Registration: 2014-06-05
Wow, belle surprise. "fin d'année", je crois qu'on imaginait tous décembre pour cette EA5. Ça tombe très bien, je voulais préparer une nouvelle vidéo sur Stellar. Se sera donc sur la version la plus récente, cool :)
#32 2017-09-18
GecKoala Posts: 4 Registration: 2016-02-24
Excellente mise à jour !
J'adore vraiment le concept de devoir utiliser des mécaniques de Sandbox pour pouvoir progresser dans les donjons, c'est inédit et vraiment fun en terme de gameplay. Créer ses propres plateformes, casser des éléments gênants, creuser des murs secrets etc. Pourquoi ne pas étendre l'idée aux ennemis ? Devoir fabriquer une forteresse pour vaincre un boss, pour pouvoir se protéger de ses attaques, ou tout simplement être à hauteur pour atteindre un point faible situé sur le dessus de sa tête etc, les possibilités sont infinies et ajouteraient énormément au jeu !
#31 2017-09-15
Domino Posts: 181 Registration: 2017-01-02
@Sobraz, en effet nous avons résolu certains soucis hier en fin de journée. Mais d'autres persistent encore, et nous travaillons à les résoudre. Il se peut que le serveur dédié ne fonctionne pas encore correctement, nous vous recommandons de ne pas l'utiliser pour le moment.

________________________

@Sobraz, indeed we solved a few problems yesterday afternoon. However, a few problems srill exist and we are working hard to solve them. The dedicated server might not properly work, we recommend not to use it for now.
#30 2017-09-15
Grawa427 Posts: 41 Registration: 2016-04-04 Popularity: 12
Je trouve ça dommage d'avoir enlever les tiers de blocks car avoir tout cassable directement enlêve du chalenge et les block incassables enlève qelque choses au jeu par exemple dans une autre partie avec du stuff t5 je pouvais creuser dans les dongeon et même m'y installer alors que là je pourrais plus =(. Sinon le scénario a été bien améliorer et c'est une très bonne mise a jour
#29 2017-09-15
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