BlockBuster

New ores, gemstones, and other resources

2017-08-17 General
To help with the understanding of the crafting recipes, we modified the natural resources of the Aevian System.

On Merx, the "common" metal is now called Ferroxyde. Solid, but easily transformed in a forge, it will be useful to make the first tools and weapons. Besides, Ferroxide ore can be found on the surface, in the scattered boulders in the plains. If an object needs to resist to high temperature, it will be better to design it using some Calorium, that can be found below the surface, in the yellow sandstone. Finally, in the chalky rocks, you will find some Electrum, that is mostly used in electric items.

Different gemstones also illuminate Merx caves: Laserite (red) is used to create laser ammo and any other laser-involved objects. Crystaline (white) is a hard gemstone used to cut and crush, in the gauntlet recipe, for example, and Explodine (orange) will be used in different explosive recipes.

/img/newsblog/blockbuster/merx-resources.jpg

Istara also contains some useful metals: The Steeltanium is harder than the Ferroxyde, and will allow you to build more resistant objects whereas the Carboflex, that is light and flexible, is a great natural and recyclable alternative to plastics since the last drops of petroleum have been used a few centuries ago, in the Aevian System. Istara's gemstones are the Concentrite (yellow) that improves the properties of whatever it is mixed up with, the Reversine (purple) that reverses some effects, and the Silicine (blue), a semiconductor material that is used in most electronic circuits.

/img/newsblog/blockbuster/istara-resources.jpg

Of course, lots of other resources are used in the crafting system: Plants, like Mandragoras, Cotton or Fire flowers, Mushrooms, Fur, or even Goo, a slimy and sticky material created by spiders to protect their eggs...
Comments
Senarite Posts: 20 Registration: 2016-05-22 Popularity: 8
Dites, comment on trouve le Titacier? J'ai beau fouiller les rochers à la surface et les cavernes, j'en ai pas trouvé le moindre échantillon
#14 2017-09-21
Talarean Posts: 75 Registration: 2014-06-04 Popularity: 113
So future recipes will require specific components more often, or will we be able to modify the properties of an item by crafting it with different materials?

Either way, I think this makes the crafting system more interesting.
#13 2017-08-19
cyberjasse Registration: 2014-08-03
@TBX3 t'en fais pas, regarde plus bas, ils ont été redirigés vers des matériaux ressemblant.

n'empêche maintenant on dirait plutôt de l'alchimie avec ces nouveaux matériaux.
#12 2017-08-18
Gwido
@TBX3 : Il n'est pas impossible qu'on obtienne des matériaux équivalents par le biais de la concentrite et de la réversine.

Par exemple, du ferroxyde avec de la concentrite remplacera sans doute l'acier.
Et l'aluminium sera probablement remplacé par un composé de ferroxyde et de réversine.


ça aurait le mérite de simplifier un peu la liste des matériaux divers et variés, sans pour autant les perdre. :)
#11 2017-08-18
TBX3 Posts: 412 Registration: 2015-07-06
Du coup, vous avez fait quoi pour le fer, l'aluminium et les autres matériaux de T1 et de T2?
#10 2017-08-18
Gwido
@BlockBuster : Ben, techniquement, vu qu'on n'est pas dans un système de découverte des recettes par le biais de recherches à tâtons, et qu'on a donc directement le nom des matières utilisées une fois la recette acquise, ce n'est pas nécessairement utile d'avoir des noms "explicites". ;)

Enfin bon, c'est mon point de vue. :P
#9 2017-08-18
Jah Registration: 2016-10-09
ça s'annonce bien tout ça :)
#8 2017-08-17
Indemmar Posts: 521 Registration: 2016-08-28 Popularity: 170
Géniale! On pourrais presque construire des bâtiments ou des structures avec les cristaux et les métaux, en suivant leurs logique!
Avec de la Silicine et du Calorium, on fait semblant de construire une pompe à chaleur; l'Electrum conduirais cette énergie vers une immense pointe de Laserite.
L'énergie du laser seras alors amplifier et diriger grâce à un savant positionnement de Concentrite et de Reversine, pour créer un IMMENSE CANON LASER!!! (youpi!)

Bref, faire des truc role play quoi^^
#7 2017-08-17
Haldor Posts: 453 Registration: 2016-02-21 Popularity: 251
hmmmmm bien bien tout sa ^^
#6 2017-08-17
BlockBuster Posts: 41 Registration: 2015-08-14
@cyberjasse : Tous les anciens materiaux ont été redirigés vers de nouveaux materiaux plus ou moins ressemblants, pour ne pas "défigurer" les plans et les sauvegardes. Coding Marmot a insisté pour ça ! ;)

@Gwido : Le but était d'avoir des noms qui rappellent les propriétés de la matière associée.

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Your old blueprints and saves will still be compatible with those new materials, the legacy materials will be tranfsormed in new materials that (kind of) look like them.

The names of those new materials have been chosen to remind their primary properties.
#5 2017-08-17
Modified by BlockBuster on 2017-08-17.
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