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Blocky Blockade: Stellar Overload's new alpha version is now live!

2016-06-08 General
I am proud to announce that you can now download the third alpha version of Stellar Overload (build number 0.8.4.0). This is the last version before the Steam early access release.

 


In this new version you will be able, alone or with your friends, to:
  • discover the rebel camp beneath one of the clones' village, facing the Imperium Machina
  • run through a first procedural and designed dungeon: a fortress of the Imperium Machina and to encounter new enemies: legionaries and their imperator
  • build the first vehicle of the game: an hoverbike (please see the new in game help for more information on how to build it)
  • explore the first planet of Stellar Overload's adventure: Merx with its new generation features and its new animals
  • gather many resources to craft new weapons, armors, ammunitions, tools and other items useful for the adventure
  • equip an armor in the new character sheet (C key)
  • switch weapon's ammunitions using the X key to optimize damage dealt to enemies
  • change the grid alignment used for tools and object placement in story mode or blueprints placement in creative mode using the alignment functionalities (V / Shift-V keys)
  • find every recipe, open every chest in dungeons and villages or by suppressing members of the Imperium Machina
  • take control of the Imperium Fortress and/or activate the Stellar Gate needed for the adventure to continue (in the next intermediate version)
  • appreciate the new musical engine, using WWise, that allow a better musical environment in the game (with dynamic and adaptive music)
  • make use of the improved in game help (H / F1 keys)


This alpha's Original Soundtracks are also available for listening on our Soundcloud.

Other improvements have been implemented. You will find them in the release notes on the download page.

We also opened new forum posts, where you can share all your feedback and / or bugs you encounter.

Have a good game!
Comments
NeoM Posts: 1165 Registration: 2014-04-04
@InTheNoob
- il y a un resetShortcut.bat à coté du .exe du jeu, qui vous permet de réinitialiser tous les raccourcis du jeu, peut être que cela résoudra le problème de la touche C qui ne fonctionne pas
- en multi : la distance de vue peut induire d'énorme lag, surtout si la connexion n'assure pas. A regarder si en passant la distance à 24m, pour lui comme pour vous, cela règle le problème.
- l'inventaire c'est B ou I, C c'est pour la fiche de personnage
#78 2016-06-22
InTheNooB Posts: 3 Registration: 2016-05-06
Bonjour, tout d’abord je voulais vous féliciter pour votre incroyable travail sur ce magnifique jeu !! Mais pour les bugs, je n'arrive pas à ouvrir le nouvel inventaire (Touche=C) et en multiplayer mon ami lag beaucoup sur mon server et c'est assez chiant.... Et j'avais une question : Ou ou comment avoir des polimère synthétique ?

Et sinon pour le nouvel inventaire, avez-vous mis une touche changeable ?
Ou la touche est seulement C ?
#77 2016-06-20
Modified by InTheNooB on 2016-06-20.
_YoGo_ Posts: 13 Registration: 2014-04-21
Réaction après test (et après m'être gourré de forum.. )
Cette alpha est juste impressionnante. J'y ai joué avec des potes en lignes, des gros gros problème avec le serveur et des drops de fps (surtout pour lhote), ou GPU overuse, qui "gâche" un chouilla le gameplay, mais ce n'est que la 2 ou 3 eme version jouable, c'est normal. Néanmoins les possibilités qu'offre le jeu sont déjà grandiose. Les paysages et les musiques sont sublimes. Continuez comme ça, vous êtes sur le très bon chemin.
---
#76 2016-06-14
CodingMarmot Posts: 952 Registration: 2014-04-15
@Obie: Did you install other Unreal Engine 4 products? Try to uninstall the Visual Studio c++ 2015 redistributables, and launch the game again (which will install the UE4 prerequesite at startup).

If this do not work, take a look here:
https://answers.unrealengine.com/questions/160396/newer-version-already-installed-error-when-install.html
They recommend to uninstall the epic games launcher, and try again.
#75 2016-06-13
Cast Posts: 47 Registration: 2014-09-07 Popularity: 21
This is a great alpha accept the fact I find it very confusing what to do one I have entered the temple.
#74 2016-06-12
charles Posts: 112 Registration: 2016-03-07
Merci au live de Georgia et aux reponses quon donnée hier NeoM et CodingMarmot. Cetait une super bonne soirée! J'espère revoir ca à la sortie Steam!

- charlesstellaroverload
Ou comme certain mon appelé hier,
-charlesse
#73 2016-06-12
keel Posts: 4 Registration: 2014-09-19
Tu a bien mis le bidule de graviter puis le cockpit puis le réacteur puis le cactus ?
#72 2016-06-12
Georgia Posts: 450 Registration: 2015-06-25
Petit rappel :

Ce soir, retrouver NeoM dans un live interview où vous pourrez lui poser toutes les questions que vous voudrez.

Et si vous êtes sage, CodingMarmot pourrais nous rejoindre !!

https://www.twitch.tv/georgialass
#71 2016-06-11
Fabriziooo Posts: 5 Registration: 2016-02-22
et bien pour moi ça fait rien de bizarre d'y mettre un cactus, il se comporte normalement Oo
#70 2016-06-11
keel Posts: 4 Registration: 2014-09-19
Bonjour aujourd'hui je vais vous apprendre comment vomir dans stellar overload :
construiser un véhicule lambda avec le cockpit le réacteur et le bidule de graviter (j'ai oublier le nom) ajouter un cactus (n'importe où) et essayer de monter dedans :)

Tester le en mode créa sinon vous risquer de mourir car l'engin a vomir (oui il s'appel comme sa) s'envol sans jamais s'arrêter !
#69 2016-06-11
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