CodingMarmot

Aligned... aligned... ALIGNED!

2016-03-16 Development
I have had just about enough of these constructions that are not aligned. This needs to end! I’m sick of these shifts of one or two blocks, of these errors that accumulate. It is time to say no to "unalignment"! That’s why there will be a new construction feature in the game: the “V” key, which is supposed to surpass the “N” key. You will be able to use the “V” key of your suit in order to activate a magnetism on a virtual grid. The cells of this grid will be of the same size than the element you are placing.
For example, if you want to place containers with a size of 3x3x3, this will enable you to place them so that they are all aligned with each other:



That’s how it’s done! No more one block shift between stuff, everything right at its place, well aligned!

This feature also works with the tools, so you can activate / deactivate this grid magnetism with the digging gauntlets for example (you won’t need to switch tool to have this feature anymore, all the tools will have it naturally).
But where it really comes in handy is with the blueprints. If you create a set of blueprints of the same size, for example 16x16x16, you can now place them well aligned easily, like I did on the following video with a road construction set:



All with me for a more aligned world!

PS: this is not a political slogan, although...
Comments
MadMartigaN Posts: 11 Registration: 2014-06-02
Nice :)
#19 2016-03-25
CodingMarmot Posts: 1018 Registration: 2014-04-15
Je vous ai compris.
#18 2016-03-22
Freezee Posts: 1773
yay, un pas de plus pour la construction ! :3
#17 2016-03-18
Cross Posts: 646 Registration: 2014-06-02 Popularity: 385
@CodingMarmot j'adère totalement au shift+v !
#16 2016-03-17
Modified by Cross on 2016-03-17.
Chesterlots Posts: 17 Registration: 2015-07-17
"All with me for a more aligned world!

PS: this is not a political slogan, although..."

I am seeing a potential political slogan on Merx. Seems fitting, given the background of the machine overlord society there.

Really glad this feature was added!
#15 2016-03-17
Modified by Chesterlots on 2016-03-17.
cyberjasse Registration: 2014-08-03
CodingMarmot, l'idée de la fonctionnalité shift+V me semble être une bonne idée surtout si on doit coller de très gros morceaux.
Au fait, pour qu'on puisse encore plus aisément placer des sections de routes dans un monde naturel (et tunnel et encore d'autre truc), n'oubliez pas le mode "écraser" ;-) Car aplanir ou creuser le terrain prend bien beaucoup plus de temps que d'aligner sois-même ses structures.

Je vois que si vise le coté d'une structure avec le mode alignement, ça colle vraiment à coté, on va pouvoir aussi faire des ponts !
#14 2016-03-17
CodingMarmot Posts: 1018 Registration: 2014-04-15
@Cross : On pourrait, mais si on a différents gros éléments à placer, il faut appuyer sur V pour chacun des éléments, et il faudrait pour chacun que le 1er soit déjà bien placés par rapport aux autres, ce qui peut être compliqué.

Imaginez qu'on doivent placer les 4 morceaux du bâtiment Malevolent, s'ils sont tous sur des blueprints 128x128x128 ça sera extrêmement facile avec une grille absolue. Sinon il faudrait veiller à déjà être bien aligné au moment où on appuye sur V, ce qui perd donc l'intérêt de la grille.

Il faudrait un raccourci différent (ex : shift+V) pour cette fonctionnalité, qui prendrait la grille avec comme origine la position courante du plan/metablock.

@Gaby : Les routes sont des morceaux que j'ai fais en 5 min pour la vidéo, pour exemple d'utilisation de blueprints sur une grille. Ils ne seront pas dans le jeu final !
#13 2016-03-17
Talarean Posts: 73 Registration: 2014-06-04 Popularity: 110
Yes, Yes and YES! I love elegant designs like this.
#12 2016-03-17
Cross Posts: 646 Registration: 2014-06-02 Popularity: 385
oui donc c'est bien ce que je pensais.
du coup imaginons, on a télécharger un pack "cuisine" comme plans à poser.

On construit sa maison et on veut poser sa cuisine bien aligné. bas si le mur de la maison est pas sur la grille on peut pas utiliser la fonction d'alignement.

c'est dommage.

c'est vraiment pas possible que quand on appuie sur v ça prend en compte l'emplacement du fantôme actuel et ça aligne sur ça ?
#11 2016-03-17
Gaby Posts: 417 Registration: 2015-12-10 Popularity: 65
Ah je pensais que pour les routes, il y aurait des morceaux un peu courbé, et pas en carré de façon légo. Vous avez prévu de le faire j'espere ?
#10 2016-03-17
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